„Když jsme před léty objekt získali, chyběla veškerá mosazná armatura a také kotelní štítek. Armaturu jsme nějak posháněli a doplnili, ale kotelní štítek je takový rodný list kotle a bez něho není možné kotel zprovoznit. Nevíme, jak je starý, jaký tlak vydrží,“ popsal svízele naplnění svého snu člověk, který se přes týden živí jako topenář a o víkendech opravuje parní vodárnu. Pak se ale jednou mezi návštěvníky památky objevil člověk, který přinesl mosazný štítek, jenž si jeho otec železničář před mnoha léty odmontoval na památku. Vyšlo najevo, že kotel vyrobila vídeňská firma Josef Pauker und Sohn roku 1911 s provozním tlakem 8 atmosfér. Následná oprava kotle vyvrcholila tlakovou zkoušku pod dozorem kotelního komisaře, kdy historické zařízení úspěšně ustálo 12 atmosfér. Od soboty ovládne parní vodárnu dobová atmosféra se syčením páry, hustou horkou mlhy a sálajícím teplem z rozpáleného kotle. Tuto „parní show“ nabídne střekovská vodárna po tři po sobě jdoucí víkendy, vždy od 10.00 do 18.00. Poslední víkend 22. 9. – 23. 9. 2018 navíc vyráží z nádraží směrem do Zubrnic i vlak tažený parní lokomotivkou. V ostatní dny je v provozu dle standardního jízdního řádu historický motoráček „Hurvínek“.

Střekovská parní vodárna, která sloužila k čerpání vody do parních lokomotiv, je posledním kompletně dochovaným zařízením svého druhu v České republice. Už jen jedna menší se nachází ve Slatiňanech u Pardubic, avšak bez funkčního původního pohonu. Technický unikát objevil před deseti lety v Ústí náhodně příznivec milovník železniční historie, když si procházkou po nádraží krátil čekání na zpoždění vlak a nahlédl do ruiny staré vodárny. Objevu se hned ujala Zubrnická muzeální železnice, která prosadila jeho prohlášení za státem chráněnou technickou památku. Vlastní typová stavba je dílem slavného architekt Karla Schlimpa, který proslul jako autor dnes již bohužel zbořeného nádraží Praha Těšnov označovaného za nejkrásnější nádraží Evropy.

Martin Krsek