Co do reklamních aktivit patřila Ústecká továrna na mýdlo už od konce 19. století k nejvýraznějším průmyslovým podnikům v Evropě. Za monarchie bývala vyzdvihována na špici s firmami jako Odol nebo Maggi, za první republiky pak s Baťou či Alpou. Výstava „Schichtova epopej“ věnuje celou místnost různým formám marketingu. V expozici ovšem nezbyl prostor pro jednu z nejdrobnější – reklamní dárky. Jde zejména o sběratelské kolekce, věci denní potřeby a hračky, které nesly loga legendárních výrobků.
Tak jako dnes, přidávaly se k nákupu jako bonus, někdy bývaly přímo součástí balení. Coby „Exponát měsíce dubna“ představujeme oblíbené vystřihovánky městečka „Schichtálov“, hrací karty „Černý Petr“, hrací kameny pro stolní hry nebo sběratelské kartičky slavných osobností a staveb. Proslulé ústecké značky připomínaly i cestovní šitíčka, párátka, kalendáříky, nebo kuchařské stěrky. Zvláštní sortu pak představovala různá vydání receptů s použitím tuků Ceres, Vittelo aj.